Halve Marathon update 13

Halve Marathon update 13

Update 13 richting de halve marathon alweer. En ondanks dat 13 een ongeluksgetal is ging deze week eigenlijk super goed. Mijn duurloop ging zo goed dat ik er nog een paar kilometer aan vastplakte, volgens mij heb ik dat nog nooit gedaan haha. Ik liep 3 keer, stond 2 keer in de sportschool en deed 1 thuisworkout. Lees je mee?

Maandag 12 maart
Op maandag was het, zoals elke maandag de afgelopen tijd, tijd voor de dubbel! Ik begon met een rondje van 6 kilometer om even lekker uit te lopen na de CPC van de dag ervoor. Dit ging erg goed. Ik liep zelfs iets te snel maar mijn hartslag was wel redelijk laag. Dat is natuurlijk wat je wil!
Daarna stond ik ook weer in de sportschool. Deze training ging erg lekker. Ik merkte wel dat ik echt zware benen had dus ik heb mijn benen niet getraind. Maar verder ging het erg goed en was ik heel erg tevreden! Goed begin van de week weer.

Woensdag 14 maart
Op woensdag stond ik natuurlijk weer op de baan. Mijn benen waren helemaal hersteld van de wedstrijd dus dat is erg fijn. Na het inlopen en de loopscholing was het tijd voor de kern. Er stonden 15 herhalingen op de planning van 200 meter. Dit ging erg goed en we konden lekker even gas geven. Met het uitlopen erbij kwam ik weer op 10 kilometer. Prima afstand voor de woensdag!

Vrijdag 16 maart
Eigenlijk sta ik altijd op donderdag in de sportschool maar ik had er deze keer echt geen zin in en daar heb ik aan toe gegeven. Op vrijdag deed ik een thuisworkout uit het boek van FitGirlCode. Dit was maar 20 minuten waarin je telkens 4 oefeningen herhaald. Prima!

Zaterdag 17 maart
Op zaterdag stond er een duurloop van 15 kilometer op het programma. Het ging eigenlijk best wel goed en ik had een leuke route gekozen. Hierbij zou ik dan 2 keer hetzelfde rondje lopen zodat ik eventueel een wc pauze zou kunnen nemen. Maar er stond enorm veel wind op zaterdag. Op sommige plekken had ik dus enorme tegenwind en op andere plekken had ik enorm veel wind mee. Dit was best lekker en het ging echt zo goed. Uiteindelijk heb ik dus gewoon 18 kilometer gelopen! Heel erg fijn.

Zondag 18 maart
Op zondag was het weer tijd voor de sportschool. Beentjes voelden prima na de duurloop maar besloot toch om ze even met rust te laten. Ik heb in totaal 10 oefeningen gedaan en sloot af met 3 keer 1 minuut planken. Ik wilde eigenlijk 1,5 minuut maar dit redde ik niet meer haha. Genoeg gedaan tijdens de training dus!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *