Halve Marathon update 11

Halve Marathon update 11

En zo is het alweer tijd voor de 11e update voor de trainingen van de halve marathon. Vorig jaar rond deze tijd raakte ik geblesseerd aan mijn knie. Gelukkig ben ik deze keer veel beter getraind en heb ik op dit moment nergens last van (even afkloppen). Deze week heb ik 3 keer gelopen en stond ik ook 3 keer in de sportschool. Lees je mee?

Maandag 26 februari
Vorige week stond ik op maandag eerst in de sportschool en daarna ging ik hardlopen. Maar het hardlopen was toen heel zwaar omdat ik na de squats nog moest. Dus deze week besloot ik om het eens andersom te doen. Het hardlopen ging echt 100 keer beter dan de vorige keer. Ik ging weer voor een 7k en liep deze gemakkelijk onder de 6:00 pace. Dit was wel fijn om te merken en gaf weer wat moed.
Maar na het hardlopen was het dus ook nog tijd voor een workout in de sportschool. Ik deed weer eerst mijn 3 oefeningen en daarna nog 5 losse oefeningen. Yannick bepaalde ze deze keer dus dat was leuk, deden we weer iets anders dan normaal. Aan het einde sloten we af met 3 keer 1,5 minuut planken. Lekkere burn aan het einde van de training!

Woensdag 28 februari
Op woensdag was het echt suuuuuper koud maar de baantraining ging gewoon door. Dus ja dan gaan we natuurlijk ook gewoon! Met 2 leggings en 3 shirts aan gingen we op pad. De warming-up was deze keer niet zolang omdat iedereen wel graag snel aan de kern wilde beginnen. Op het programma stond: 4 keer 2000 meter op 10K tempo. Dus was dus 4 keer 10 minuten. Het was echt super zwaar en het waaide ook best wel hard. Maar ik heb het wel gedaan en hield het tempo ook aardig vol! Een douche was echt nog nooit zo lekker als na deze training. Het was gevoelstemperatuur -17..

Donderdag 1 maart
Op donderdag stond ik weer in de sportschool. Ik deed weer 8 oefeningen, zoals altijd tegenwoordig en dat ging wel weer lekker. Ik merkte wel dat ik voor de volgende keer wat minder gewicht moet gaan pakken zodat ik de oefeningen beter uit kan voeren. Ik moet nu met het nieuwe schema per oefening telkens 2,5 kilo meer pakken als het goed gaat. Maar dit is toch een te grote vooruitgang. Een paar keer lukte het wel maar nu moet ik even een stapje terug doen. De uitvoering is natuurlijk het belangrijkst!

Vrijdag 2 maart
Op vrijdag stond de lange duurloop op het programma. Vrijdagavond na de werkdag.. Dit omdat we het weekend er echt geen tijd voor zouden hebben. Ik begon er vrolijk aan en het ging ook best wel goed. Na 2 kilometer even langs huis voor een wcpauze en weer door. Maar de buikpijn bleef en na 6K besloot ik om te stoppen. Toch vond ik het vervelend en ik probeerde weer door te gaan. Dit ging opzich wel maar ik moest wel een paar keer stoppen omdat ik zo’n buikpijn had. Na 2,5k was ik weer thuis en ging ik weer naar het toilet. Ik wilde toen eigenlijk stoppen maar ik wilde ook graag doorgaan. Ik ging dus weer naar buiten voor de overige 9,5k. Deze kilometers gingen gelukkig beter dan degene ervoor maar het was wel echt zwaar. Toch had ik aan het einde van de training 18k op de teller staan. Niet helemaal hoe ik het graag zou willen maar ik had het wel geflikt!

Zaterdag 3 maart
Voordat het weekend echt van start zou gaan stond ik op zaterdagochtend nog even in de sportschool. Ik deed alleen de 3 oefeningen van mijn schema en pakte wat minder gewicht dan normaal. De uitvoering was een stuk makkelijker en dat was wel fijn. Ik had wel een klein pijntje in mijn rug tijdens de squat dus hierbij neem ik even wat rust want dit pijntje heb ik al vaker gevoeld. Ik wil natuurlijk geen blessure! Na deze oefeningen lag ik nog even 20 minuten onder de zonnebank en toen zat de sportweek er weer op.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *