Der Weg nach Köln #1

Der Weg nach Köln #1

De trainingen voor Keulen zijn van start gegaan! Vorige week heb ik mijn eerste trainingsweek gehad en ik moet zeggen: het ging lekker. Ik ging van 3 naar 4 hardlooptrainingen en dat was even wennen. Maar ik vond het wel heel erg lekker. Lees je mee?

Maandag 4 juni
Op maandag was het natuurlijk weer tijd voor een sportief begin van de week. Er stond een herstelrondje van 5 kilometer op het programma. Op zondag natuurlijk een wedstrijd gehad dus herstellen was wel aan de orde. Bij dit rondje heb ik voornamelijk gekeken dat mijn hartslag heel laag bleef. Want met een lage hartslag kan je de spierpijn eruit lopen. Ook kan je lichaam hierdoor dus sneller herstellen dan normaal. Actief herstel wordt dit genoemd. Nou het ging best goed. Het is wel lastig om mijn hartslag laag te houden maar dit is een leerproces haha. Ook stond ik ’s avonds weer in de sportschool. Ik deed hier geen oefeningen voor benen, deze waren al genoeg belast de afgelopen dagen. Verder kwamen de meeste spiergroepen wel aan bod. Het ging lekker en dat was super fijn! Goed begin van de week gehad weer.
Woensdag 6 juni
Op woensdag stond ik weer op de baan! Eerst liepen we weer 2 kilometer warm en daarna was het tijd voor een circuit met krachtoefeningen. Ook kwam er weer wat loopscholing aan bod. Toenw as het tijd voor de kern: 3 x 800-600-400-200 meter en 200 meter rust. Alle versnellingen moesten op een ander tempo dus dit was wel even nadenken soms haha. Gelukkig ging het wel super lekker en met 12 kilometer op de teller ging ik weer voldaan naar huis!
Vrijdag 8 juni
Op vrijdag deed ik eens een training die ik nog nooit had gedaan maar die je de komende tijd wel vaker gaat zien: 10 kilometer op het beoogde marathontempo. Bij mij is dat 6:00 minuten per kilometer. Ik ging goed van start en ik merkte dat ook mijn hartslag dat vond, deze bleef weer lekker laag! Het ging ook best wel lekker dit rondje moet ik zeggen. Ik merk dat het soms nog lastig is om het juiste tempo vast te houden maar dat moet ik ook juist leren. Goede training dus. Daarna ging ik ook nog naar de sportschool. Daar had ik voor de rest geen tijd voor van het weekend dus dan zit er niks anders op. Weer deden we geen benenoefeningen (ik denk dat we deze de komende tijd even laten zitten haha) maar wel alle andere spiergroepen werden weer even geprikkeld. Ik vond het best fijn om het weekend zo te beginnen met 2 workouts. Voor herhaling vatbaar.
Zondag 10 juni
Op zondag was het tijd voor de eerste duurloop van het schema. We beginnen met wat minder kilometers omdat we eerst het aantal trainingen van 3 naar 4 hebben uitgebreid. Zondag stond er dan 12,5KM op het programma. We besloten om dit als een soort trail te volbrengen. We waren toch in Limburg en daar is er genoeg mogelijkheid tot een trailrun. Het ging best lekker, al had ik het soms wel echt zwaar. Tussendoor nog wel even gauw een wc pitstop gemaakt maar voor de rest ging het wel prima!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *