Vakantie update 3: Lissabon

Dan is het alweer tijd voor de laatste update van de vakantie. De tijd is echt voorbij gevlogen, echt jammer. Maar aan het einde van de vakantie hadden we ook wel weer zin om in ons eigen bed te liggen haha. Lees je mee met deze laatste update?

We kwamen rond het middaguur aan in Lissabon vanuit Valencia. We moesten even wachten op de man van het appartement waar we in zouden verblijven. Tijdens het wachten zijn we naar een bakkerij gegaan om lekkere taartjes te eten. Toen we de sleutel hadden gekregen hebben we eerst even rustig aan gedaan. Daarna hebben we tram 28 gepakt (linker foto) om naar het centrum te gaan. Hier hebben we echt super lekker gegeten en nog een beetje rondgelopen in de leuke straatjes van Lissabon.

In Lissabon hebben we vooral heel erg rustig aan gedaan en lekker uitgeslapen. Op de tweede dag zijn we naar Pink Street geweest. Echt super leuk zo’n knalroze straat midden in de stad. Het is sowieso echt een hele mooie stad met veel streetart en veel leuke schattige straatjes. ’s Avonds zijn we bij LXfactory gaan eten. Dat is een soort plein met allemaal verschillende restaurantjes. Erg gezellig. Daarna hebben we nog wat rondgelopen en toen kwamen we bij het uitzicht terecht wat je links op de foto ziet.

Wat wij van te voren niet wisten is dat Lissabon ook een enorm Jezus beeld heeft. Daarvoor moet je wel naar de overkant van het water. Daarna moet je nog een heuvel beklimmen en dan ben je er. Echt een super hoog en indrukwekkend Jezus beeld! Ook waren wij allebei helemaal gek van deze mooie rode brug. Via deze brug zijn we ook naar de overkant van het water gegaan. Wel met de bus hoor, niet te voet.

Op dag 5 hebben we eigenlijk niet super veel gedaan. We kwamen pas wat laat op gang en hebben wel een hele mooie wandeling langs de Taag gemaakt. Daar kwamen we ook dit leuke palmboompje tegen. Uiteindelijk hebben we hier ook een hapje gegeten. Op de terugweg zagen we deze mooie zonsondergang!

En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Eerst in de ochtend hebben we nog een stukje hardgelopen. Dit was echt fijn langs de Taag. Daarna hebben we onze koffers gepakt en zijn we op pad gegaan. We hebben nog een poosje door de stad gestruind en toen zijn we naar het vliegveld gegaan. We hadden al een mail gehad dat we waarschijnlijk vertraging zouden hebben en dit was helaas ook zo. Eerst een uur maar uiteindelijk vlogen we pas om 22:15 in plaats van 19:55. Wel een beetje een domper maar goed. Uiteindelijk lagen we om 4:15 in bed en was de vakantie voorbij!

Liefs Jessica

2 gedachten over “Vakantie update 3: Lissabon”

1. Ja ik vond Lissabon ook echt geweldig! Onze vakantie was heel erg leuk. Vooral ook omdat we naar 3 steden zijn geweest. Is weer eens iets anders dan normaal.