Vakantie update 1: Rome

Zoals jullie misschien wel wisten ben ik afgelopen 2 weken met Yannick op vakantie geweest. We deden een soort stedentrip door 3 steden in Europa. 3 steden waar ik nog nooit geweest was dus dat was ook heel leuk First stop: Rome.

Rome is natuurlijk echt een prachtige stad. Het enige nadeel is (vind ik) dat het niet aan de zee ligt en daardoor kun je nergens even afkoelen. En dat afkoelen was hard nodig want het was elke dag rond de 35 graden. Ondanks dat hebben we hier 3 super leuke dagen gehad!

We vlogen op maandag 10 juli om 10:00 ’s ochtends vanaf Eindhoven. De tickets vanaf Eindhoven waren een stuk goedkoper en het was hier ook een stuk rustiger dan op Schiphol, win win! Na een klein beetje vertraging begon onze vakantie. Op naar Rome. We konden het hotel gelukkig gemakkelijk vinden (lang leve Google maps) en nadat we ingecheckt waren gingen we de stad in. We hebben een beetje rondgestruind en de Trevifontein bezocht. Op de foto komt het niet echt over maar dit was echt indrukwekkend en heel erg groot. Daarna zijn we nog naar de Spaanse trappen gegaan waar we echt een heel mooi uitzicht hadden over de stad.

Op dag 2 werd ik weer verrast door de stad. We hebben namelijk het Colosseum bezocht. En ook dit was echt veel groter en mooier dan ik verwacht had. Yannick zei van te voren al dat je bij een bezoekje aan deze stad van de ene in de andere verbazing valt en het is echt waar. Ook zijn we naar het Piazza di Venezia gegaan en daar konden we weer een hele hoge trap op. Dat zie je op de rechterfoto. Hier hadden we weer een prachtig uitzicht over een groot gedeelte van de stad! Om de dag leuk af te sluiten hebben we een hapje gegeten bij het Pantheon (die zie je helemaal bovenaan deze blogpost).

Natuurlijk is een bezoek aan Rome niet compleet als je niet naar Vaticaanstad geweest bent. Hier zijn we op dag 3 dan ook naar toegegaan. Ook dit was weer echt heel erg mooi en ook heel erg indrukwekkend. Daarna zijn we naar Villa Borghese gegaan. Een heel groot en mooi park in Rome. Hier hebben we geluncht. We hadden aan het begin een Roma pas gekocht waarmee je gratis met het OV mag en ook gratis 2 musea mag bezoeken. Het Colosseum was een van deze twee musea maar we mochten er dus nog naar 1. In Villa Borghese zit een museum met heel veel opgezette dieren en het verhaal hierachter. Dit museum hebben we bezocht. Bijna alles was in het Italiaans maar dat mocht de pret niet drukken.

Op dag 4 vlogen we weer verder naar Valencia. Hoe dat was lezen jullie vrijdag!