Trainingsschema

Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik een trainingsschema laten maken. Dit zit namelijk bij mijn sportschool abonnement erbij en daar maak ik natuurlijk graag gebruik van! Lees je mee?

Ik sport nu dus bij een sportschool waar ik het uitgebreidste abonnement heb gekozen. Daarbij hoort dan dat je gebruik kunt maken van alle apparaten, de groepslessen, het zwembad en je kunt een afspraak maken met een fitcoach.

Dat laatste heb ik dus gedaan! Zij heeft eerst mijn vetpercentage en zo opgemeten en ik kreeg daarvan een heel bonnetje met allemaal gegevens. Daarop staat ook bijvoorbeeld hoeveel je linker- en rechterbeen weegt haha. Heb je natuurlijk niet zoveel aan maar het is leuk om te weten. Ik was vooral benieuwd naar mijn vetpercentage, want daaraan kan je echt goed zien of je vooruitgang boekt.

Naast dat allemaal heb ik ook een trainingsschema laten maken. Ze heeft gevraagd wat mijn wensen zijn en aan de hand daarvan is er een schema opgesteld. Ik wil bijvoorbeeld 2 dagen per week een full body workout doen en daarin wil ik niet veel benen oefeningen. Dit omdat deze al veel getraind worden tijdens het hardlopen en de baantraining.

Aan de hand van mijn wensen is ze aan de slag gegaan en daar is een mooi schema uitgekomen welke ik de komende 6 weken ga volgen. Ik kan dan in de app aangeven hoe de oefening ging en hoeveel gewicht ik gebruikt heb. Ook kan ik hier dus makkelijk alle oefeningen terugvinden, heel handig!

Ik vind het ook wel fijn dat ik nu met een trainingsschema train in plaats van dat ik maar gewoon iets doe. Ik denk dat ik daardoor wel sneller mijn doelen ga bereiken. Over 6 weken heb ik weer een meting en gaan we het schema weer aanpassen.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *