Recap: Singelloop

Recap: Singelloop

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik de Singelloop heb gelopen. Maar het is dan nu toch echt tijd voor de recap van deze wedstrijd. Ik wilde heel erg graag onder de 47 minuten lopen. Ik had met mijn trainer afgesproken om op zaterdag een halve marathon te doen op marathontempo en dan op zondag de Singelloop volluit te lopen. Hoe dat ging lees je hier!

Na de halve marathon van de dag ervoor voelden mijn benen niet super fris. Ik moest een stukje inlopen voor de wedstrijd om dit er een beetje uit te lopen. Ik merkte al direct dat mijn benen er geen zin in hadden dus ik was super benieuwd hoe dit tijdens de wedstrijd ging voelen.. In het startvak kreeg ik ook wel echt spanning maar ik had er ook enorm veel zin in. Maar eens kijken waar het schip strand!

Kilometer 1-5
Ik begon eigenlijk iets sneller dan ik van te voren had gepland. Maar ik zat er lekker in en ik voelde mijn benen ook niet meer. Nou ervoor gaan dan maar en hopen dat ik niet inzak richting het einde. Na ongeveer 1,5 kilometer stonden mijn vrienden aan te moedigen. En super fijn want ze stonden op een stuk waar ik nog een keer langs zou komen. Ik hield het tempo lekker vol en de kilometers tikten weg. Kilometer 6-10
Toch had ik het wel zwaar. Ik had dit tempo echt nog nooit gelopen op deze afstand dus dat is ook wel logisch. Op 8 kilometer merkte ik echt dat ik wat inzakte qua tempo. Maar ik hervond toch wat nieuwe energie en de laatste 2 kilometers kon ik het tempo weer terugpakken. In het allerlaatste stuk kon ik nog een eindsprintje doen naar de finish en iedereen inhalen die voor me liep. Super lekker! Na de finish moest ik wel een paar keer diep ademhalen om mijn ontbijt binnen te houden maar ook dat lukte ;).

Al met al dus een dik vet PR gelopen! En dat met die halve marathon nog in de benen. Super benieuwd wat er nog meer inzit!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *