Mijn hardloopdoelen van 2016

HardloopdoelenToen ik weer begon met sporten en hardlopen heb ik natuurlijk ook direct een aantal doelen voor mezelf opgesteld. Deze wil ik graag met terugwerkende kracht met jullie delen. En natuurlijk gaan we dan aan het einde van het jaar direct bekijken of ik ze gehaald heb.

Ik ben een persoon welke heel erg veel heeft aan het maken van lijstjes en/of doelen. Dit motiveert mij heel erg om hier naar toe te werken en om deze doelen dus uiteindelijk te halen en af te strepen. Dat is dus ook de rede dat ik een aantal doelen heb opgesteld voor 2016. Hieronder kun je deze lezen.

PR op de 5 kilometer verbreken
Het PR wat ik had op de 5 kilometer stond al zo’n 1,5 tot 2 jaar op 27:45. Ik wilde deze dus heel graag een keertje aanvallen en verbreken. En als je mijn Hoge Veluwe Loop recap gelezen hebt dan weet je ook dat ik dit doel kan afstrepen van mijn lijstje.

45:00 lopen tijdens de Damloop by Night
Voordat ik een wedstrijd ga lopen heb ik altijd al stiekem een doel in mijn hoofd. En dit was het doel wat ik had bedacht bij de Damloop.

Hardloopdoelen

Lichamelijk sterker worden in de sportschool
Ik werk in de horeca en merk dat mijn armspieren daar wel sterker van zijn geworden. Maar tijdens het hardlopen maak je natuurlijk veel gebruik van je core dus deze wil ik graag versterken in de sportschool.

PR op de 10 kilometer verbreken
‘Vroeger’ had ik wel een aantal 10 kilometers gelopen maar nog nooit was ik hierbij onder het uur gedoken. Ik wil dit jaar dus graag mijn PR verbreken en dan hoop ik dat deze onder het uur ligt.

Weer ritme vinden in het hardlopen
Ik merk heel erg dat wanneer je op vaste dagen hardloopt dat dit veel makkelijker vol te houden is. Je hebt dan een ritme en hier wijk je niet meer zo snel vanaf. Dit is dus de rede waarom ik dit wil want ik wil zo min mogelijk trainingen missen om welke rede dan ook.

Sportschool integreren in mijn sportritme
Net zoals bij hardlopen wil ik ook een aantal vaste dagen hebben waarop ik naar de sportschool ga. Juist van deze combinatie word ik een stuk sneller en voel ik me ook een stuk fitter. Hier heb ik dus alleen maar voordelen van.

Of ik deze doelen allemaal gehaald heb lees je op 30 december!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *