Hoe doe ik het nu met eten?

Hoe doe ik het nu met eten?

Ik gaf je natuurlijk altijd vaak updates over hoe ik het doe met eten en of ik een eetschema volg of iets dergelijks. Zo’n update is al lang geleden en het is ook een tijdje iets minder gegaan met eten. Dat is denk ik ook de reden dat ik geen update meer gaf. Maar nu is het dus de hoogste tijd voor een nieuwe update! Lees je mee?

Zoals ik al zei is het een tijdje minder gegaan met eten. Dit was in december. Ik had veel zin in ‘cheats’ en heb hier ook lekker aan toegegeven. Af en toe moet dit gewoon kunnen. Als je maar weer ook de omslag de andere kant op kan maken. En dat is nu dus weer gebeurd!

Ik heb als goed voornemen om elke maand een nieuw recept te proberen en dat gaat erg goed. Ik heb in deze maand al 3 of 4 nieuwe recepten geprobeerd en dit bevalt eigenlijk erg goed. Lekker wat afwisseling en nieuwe dingen uitproberen, ik hou ervan!Ook heb ik met mezelf afgesproken dat ik door de weeks gewoon gezond ga eten en dat ik in het weekend mag wat ik wil. Dat werkt nu best goed voor mij en ik hou dit ook heel erg goed vol. Ik vind gezonde dingen ook erg lekker dus vandaar ook dat ik het niet heel moeilijk vind denk ik. Maar daarnaast ben ik ook echt dol op alles wat ongezond is dus dat ik in het weekend dan even ‘los’ kan is erg fijn. Anders zou ik het niet volhouden.

Ik plan nu vaak de avond van te voren alles wat ik die dag erna ga eten. Dan kan ik ’s ochtend makkelijk alles pakken en dit meenemen naar werk. Dan kom ik ook niet in de verleiding om naar de supermarkt te gaan. Zo zorg ik er ook voor dat ik de juiste macro’s eet per dag. Ik eet vaak: 40% koolhydraten, 35% vet en 25% eiwitten. Ik merk dat dit voor mijn lichaam de goede samenstelling is. Aanvullend slik ik multivitamines en visolie.

Omdat ik nu alles goed van te voren in plan weet ik gewoon wat ik kan eten op een dag en dan weet ik waar ik aan toe ben. Dit geeft me veel rust en houvast en daardoor vind ik het ook niet moeilijk om me hieraan te houden.

Plan jij je maaltijden ook in?

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *