Hardloop dipje?

De laatste tijd heb ik last van een hardloop dipje en vind ik het erg lastig om mezelf te motiveren. Ik heb eigenlijk echt helemaal geen zin in hardlopen en ga met moeite de deur uit. Als ik überhaupt al ga. Daarom heb ik wat tips opgezocht om hieruit te komen. Lees je mee?

Ik merk dat ik de laatste tijd mijn blessure gebruik als excuus om niet meer hard te lopen. Maar eigenlijk slaat dit nergens op want ik kan en mag gewoon rustig hardlopen met deze blessure. Maar omdat ik echt geen zin heb verschuil ik me achter deze blessure en gebruik ik dat als reden om de deur niet uit te gaan. Maar dat slaat nergens op natuurlijk.

Het dipje is gekomen na de halve marathon. Ik had mijn doel gehaald (de halve marathon gelopen) en wat is er nu dan nog? Ik hoef eigenlijk nog lang niet te trainen voor de volgende en tussendoor heb ik alleen een 7K wedstrijd. Dit is op zich geen uitdaging en dat is denk ik de reden dat ik in dit zwarte gat ben gevallen. Ook gingen mijn afgelopen trainingen niet helemaal top en dat motiveert ook niet om weer te gaan.

Maar het is wel tijd om er weer uit te komen. Ik ben wel weer klaar met het dipje en ik wil weer door. Ik wil natuurlijk ook het liefst tijdens de Zevenheuvelennacht een goede tijd neerzetten. Ook om daar weer wat motivatie van te krijgen. Wat ga ik eraan doen om dit dipje weg te krijgen?

Laagdrempelig houden
Ik ga de komende tijd wat kortere en langzamere trainingen doen. 30 minuten uit en thuis klinkt natuurlijk al niet als een super grote opgave en dat is het ook niet. Dat ga ik dus de komende tijd doen en dan het natuurlijk wel weer langzaam een beetje uitbreiden. Maar als ik geen zin heb om 45 minuten te lopen dan is 20 minuten ook prima. Iets is beter dan niets!

Samen lopen
Ik ga weer eens wat vaker met Yannick lopen. Dan ‘moet’ ik wel gaan want ja, hij rekent op mij. Soms moet je gewoon even een zetje hebben om de deur uit te gaan en ik denk dat dit wel werkt.

Nou ik hoop dat ik er op deze manier vanaf ga komen. Ook doe ik oefeningen om van mijn blessure af te komen. Het werkt namelijk ook niet mee dat ik telkens pijn ervaar tijdens mijn trainingen. Dit allemaal bij elkaar moet ervoor zorgen dat ik weer met plezier de deur uit ga!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *