Halve Marathon update 9

Halve Marathon update 9

Het is weer maandag dus ik neem jullie weer mee in een update van mijn trainingsweek voor de halve marathon. Ik ging deze week zelfs 3 keer naar de sportschool en ik stond ook weer 3 keer buiten om hard te lopen. Het was dus best een goede week. Lees je mee?

Maandag 12 februari
Wat was het prachtig weer maandag. Ik kon dan ook echt niet wachten om lekker een rondje te gaan lopen. Ik had natuurlijk zondag de wedstrijd gehad dus dit werd een uitlooprondje. Ik ging op pad voor 4 kilometer en het ging eigenlijk heel erg goed. Wel wat last van vermoeide benen maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Na het hardlopen heb ik mezelf even opgefrist en toen ben ik op de fiets gesprongen naar de sportschool. Yannick ging deze keer niet mee dus ik was voor het eerst in lange tijd weer eens alleen in de sportschool. Eerst deed ik de 3 oefeningen van mijn nieuwe programma. En daarna deed ik nog los 5 andere oefeningen. Dit ging echt lekker en voldaan ging ik naar huis.

Woensdag 14 februari
Op Valentijnsdag gingen we weer naar de baan. En omdat het Valentijn was deden we alle oefeningen 14 keer. Om toch even in de goede sfeer te komen haha. Na de warming-up en de loopscholing was het tijd voor de kern. We liepen 10 keer 200 meter en 10 keer 400 meter. Na de derde herhaling ben ik even gauw naar het toilet gegaan. Verder gingen alle herhalingen heel goed. Het was wel een zware training maar wel heel erg leuk. Met het in- en uitlopen erbij kwam ik uit op 13,5 kilometer.

Donderdag 15 februari
Op donderdag werk ik altijd tot 19:00. Ik neem dan al avondeten mee zodat ik om 19:00 meteen door kan naar de sportschool. Ook deze donderdag deed ik het op deze manier. Weer deed ik eerst de 3 oefeningen van mijn nieuwe programma en daarna nog 5 losse oefeningen. Ik merk nog steeds progressie dus dat is erg fijn. Na de training rek en strek ik mijn spieren altijd goed. Anders word ik echt een stijve hark.

Zaterdag 17 februari
Op zaterdag was ik al vroeg wakker. Ik heb me meteen aangekleed en ben naar de sportschool gegaan. Het programma wat ik nu volg is gebasseerd op 3 trainingen per week. Dus dan moet ik natuurlijk ook wel 3 keer gaan. Ik deed alleen mijn 3 oefeningen en sloot af met een plank.
In de middag was het ook weer tijd voor de duurloop. Yannick en ik gingen samen weg voor 14k. Mijn benen waren enorm zwaar en ik kwam er niet lekker in. In de eerste 6 kilometer ben ik dan ook 4x gestopt: 2x naar het toilet, 1x veters opnieuw strikken en 1x om mijn shirt met lange mouwen uit te doen. Maar de laatste 8 kilometers ging het opeens heel lekker en dit heb ik alles gelukkig wel aan een stuk gelopen. Die kilometers zitten ook weer in de benen!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *