Halve Marathon update 8

Halve Marathon update 8

Dit was weer een leuke week in voorbereiding voor de halve marathon. Ik liep weer eens een wedstrijd en dat was heel erg leuk. De hardlooptrainingen waren iets korter om helemaal opgeladen te zijn voor de wedstrijd. Ook stond ik weer 2 keer in de sportschool. Lees je mee?

Maandag 5 februari
Op maandag ben ik dus altijd 15:30 klaar met werken en dat is heel fijn. Vaak kies ik er dan ook voor om ‘de dubbel’ te doen. Eerst sportschool en dan hardlopen of andersom. Vandaag was ook zo’n dag. Ik stond eerst in de sportschool. Ik volg nu een programma waarbij je 3 keer in de week 3 oefeningen doet. Je hebt programma a en b. Dus eerst doe je a, dan b en dan a. En dan de week erop doe je dus b, a, b. Hier ben ik net mee begonnen en dit is heel erg leuk. Ook omdat je hier progressie duidelijk mee kan meten. Naast deze 3 oefeningen doe ik nog 5 andere oefeningen zodat ik er wel 8 per keer doe. En na de training rek en strek ik mijn spieren altijd goed. Zoals je op de foto kunt zien.
Ook stond ik weer buiten voor een rondje hardlopen. Dit ging qua conditie erg goed. Ook was het maar 4 kilometer dus dat valt natuurlijk wel mee. De eerste 3 kilometer vloog ik doorheen en ging echt onwijs goed. Maar toen kreeg ik heel veel last van mijn buik. De laatste kilometer heb ik het rennen en wandelen afgewisseld omdat ik het anders niet volhield. Alsnog wel de 4K volgemaakt dus daar ben ik erg blij mee!

Woensdag 7 februari
Op de baantraining hebben we altijd een aangepaste training als je het weekend een wedstrijd hebt. Dan mag je 10x 200 meter snel lopen. Ik liep dus eindelijk weer eens samen met Yannick en dat was heel erg leuk. Na de warming-up en de loopscholing begonnen we dus aan de korte kern. We liepen alle 200 meters rond de 45 seconden. Dat snel is dus wel gelukt haha. Na de training nog een stukje uitgelopen en toen stond er weer 8 kilometer op de planning. Prima training!

Donderdag 8 februari
Op donderdag stond ik weer in de sportschool. Eerst deed ik mijn 3 oefeningen van het nieuwe programma en daarna deed ik er nog 5 voor mezelf. Het ging weer best goed (saai he). Ik pak weer bij sommige dingen wat meer gewicht en bij andere dingen wat meer herhalingen. Ik blijf dus progressie maken, wat natuurlijk erg fijn is!

Zondag 11 februari
Op zondag liep ik Schoorl. Maar daar hebben jullie maandag al over kunnen lezen. Als je dit nog niet gelezen hebt dan kan je dat hierrrrrrr zien.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *