Halve Marathon update 7

Halve Marathon update 7

De afstanden in de trainingen worden steeds langer en ik loop steeds meer kilometers per week. Januari heb ik afgesloten met een mooi aantal kilometers. Maar dat kon je vorige week al lezen. Ook in update 7 liep ik 3 keer en stond ik 2 keer in de sportschool. Lees je mee?
Maandag 29 januari
Op maandag had ik weer enorm veel zin om de week goed en energiek te beginnen. Het bleef regenen dus op een gegeven moment besloot ik om gewoon in de regen te gaan hardlopen. Gelukkig was het meer miezer dan regen dus het viel alles mee. Omdat ik maandag altijd tot 15:30 werk is het nog licht als ik ga hardlopen, super fijn! Ik ging naar buiten voor een rustige 5K. Uiteindelijk liep ik iets sneller dan gepland maar het ging lekker.
En omdat ik zo vroeg klaar was had ik ’s avonds ook nog tijd om naar de sportschool te gaan. Ook dit ging erg lekker. Ik heb de smaak te pakken en dit merk ik echt. Ik zit er gewoon lekker in en daardoor kost het ook geen moeite meer om naar de sportschool te gaan. Ik hoop dat deze motivatie blijvend is!

Woensdag 31 januari
Op woensdag stond ik natuurlijk weer op de baan. Ook was dit direct de laatste training van januari! Na de warming-up en wat loopscholing was het tijd voor het kernprogramma. Deze keer liepen we 4 keer 400 meter, 600 meter en 1000 meter. De 400 meter mocht op 5K tempo en de rest op 10K tempo. Het ging best goed. Ik had alleen de hele training last van mijn buik omdat we groene curry hadden gegeten van te voren. Maar ik kon de training wel gewoon afmaken. Inclusief in- en uitlopen stond er aan het einde 15K op de teller.

Donderdag 1 februari
Op donderdag stond ik weer in de sportschool. We deden weer 8 oefeningen en sloten af met 4x 1 minuut planken. Ik vind dat altijd wel een lekkere afsluiter van de training. Ik probeer nu ook sterker te worden met bepaalde oefeningen. Hier ga ik een apart programma voor volgen. Hierover later meer!

Zaterdag 3 februari
Op zaterdag was ik samen met Yannick in Limburg, bij zijn ouders. Hier deden we dan ook onze duurloop. Er stonden 14 kilometers op de planning en we besloten om deze op de Brunssummerheide te gaan lopen. Van te voren hadden we een GPX route in het horloge gezet om te gaan volgen. Deze route was 11K dus dan moesten we aan het einde nog wat extra lopen. Het ging best goed! Maar er zaten wel enorm veel hoogtemeters in de route en veel onverharde paden. Dus dat maakte het wel zwaar. Maar verder ging het super goed. Deze kunnen we dus ook weer afvinken!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *