Halve Marathon update 6

Halve Marathon update 6

Het is alweer tijd voor de zesde update voor de halve marathon! Deze week begint ook het halve marathon schema op de baan. Overal worden de afstanden langer en worden de trainingen intensiever. Ik vind dit heel erg leuk en heb ook weer echt enorm veel zin in de lange duurlopen. Maar eerst update 6. Lees je mee?

Maandag 22 januari
Zoals jullie weten vind ik het altijd heel erg fijn om de week sportief te beginnen. Dat is deze week dan ook niet anders! Ik merk ook echt enorm dat ik super veel motivatie heb en dat het op dit moment geen moeite kost om te gaan sporten. Hier moet ik dus gebruik van maken haha. Ik ging samen met Yannick naar buiten voor een 7K op een steady tempo. Ook dit ging erg goed. Ik moest er wel heel even in komen maar daarna ging het erg lekker.

Dinsdag 23 januari
Normaal ga ik het liefst op maandag voor de dubbel maar dat kon deze week niet omdat we op zondag nog in de sportschool stonden. Op dinsdag gingen we dus lekker naar de sportschool. Omdat we nu telkens elke keer 8 oefeningen of meer doen hebben we altijd een fijne en langere workout. Dan weet je gewoon wat je te doen staat en gaat het gewoon erg goed. Yannick studeert om fysio te worden dus hij zorgt er altijd voor dat alle spiergroepen evenveel aandacht krijgen. Dat is ook heel fijn. Ik kon ook bij veel oefeningen weer meer gewicht. Nu we zo steady elke week 2 keer gaan merk ik echt dat ik veel progressie maak. Super fijn!

Woensdag 24 januari
Op woensdag was het weer tijd voor de baantraining. Er was regen voorspeld maar ja, toch maar eens kijken of het echt zo erg is als het leek. Tijdens de warming-up bleef het nog droog. Maar toen we naar de loopscholing toegingen barste het helemaal los. Maar ja als je dan eenmaal nat bent dan maakt het toch niet meer zoveel uit. Er stond 7 keer 200 – 800 meter op het programma. 200 meter mocht op 3 kilometer tempo en 800 meter ging op 10 kilometer tempo. Dit was zwaar want het waren ook veel herhalingen. Maar het ging heel erg goed en voor ik wist zat de training erop. Inclusief in- en uitlopen kwam ik op 13 kilometer.

Zaterdag 27 januari
Op zaterdag stond ik weer in de sportschool. Sinds oud en nieuw zijn we elke week twee keer in de sportschool geweest en dat is echt heel erg lekker. Aan het begin van de training hebben we eerst onze vetpercentage laten opmeten. Dan weet je ook een beetje wat het doel is en waar je naar toe kunt werken. De weegschaal zegt natuurlijk niet altijd alles. Hierna deden we zoals altijd weer 8 oefeningen en ik probeerde weer bij veel oefeningen meer gewicht te pakken. Voelde weer erg goed.
En zaterdag gingen we zelfs voor de dubbel. Ook stond er weer een duurloop op het programma. 12 kilometer, net zoals vorige week. Ik zat er vanaf het begin op zich wel lekker in. Ik had die avond ervoor een feestje en de hele avond op hakken gelopen. Dit voelde ik op een gegeven moment wel echt maar verder ging het hardlopen goed. Mijn hartslag bleef redelijk laag en hier was ik erg blij mee.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *