De Halve Marathon van Berlijn

De Halve Marathon van Berlijn

Ik heb natuurlijk al een aantal keer laten vallen dat ik dit jaar train voor de Halve Marathon van Berlijn. Samen met een aantal mensen van de atletiekvereniging en met Yannick gaan we deze halve marathon lopen. Echt super leuk idee en initiatief en het leek me ook wel leuk om een wedstrijd in het buitenland te lopen. Daarnaast is Berlijn ook een van mijn favoriete steden van Europa dus wat wil je nog meer? Maar hoe ga ik het allemaal aanpakken? Dat lees je hier!

De vorige keer heb ik een schema van Garmin gevolgd en heb ik eerst enige tijd op hartslag getraind. Dit beviel me enorm slecht dus dat ga ik deze keer zeker niet doen. Ik ga wel ongeveer hetzelfde schema volgen want verder beviel het me wel heel goed. Ik train deze keer alleen niet op minuten maar op kilometers. Yannick volgt het schema ook en hij loopt liever op kilometers dus vandaar dat we dit doen.

Het schema ziet er als volgt uit: 3 trainingen per week. De meeste weken train ik op maandag, woensdag en zaterdag, behalve als het anders uitkomt omdat we bijvoorbeeld een wedstrijd hebben op zondag. Op maandag loop ik een korte afstand (rond de 5 kilometer) op een rustig tempo, op woensdag hebben we natuurlijk baantraining en op zaterdag loop ik mijn duurlopen.

Samen met Yannick heb ik 2 wedstrijden gepland in de trainingsperiode: in februari Groet uit Schoorl 10K en in maart CPC Den Haag 5K. Hier kunnen we dan even los en kijken of er hier en daar een PR aangeschept kan worden, dat zou fijn zijn!

In april is dan de Halve Marathon van Berlijn. We gaan op vrijdag rijden en op dinsdag weer terug naar huis. De halve marathon zelf is op zondag. Zo hebben we dus genoeg tijd om even te aclimatiseren en ook om de stad nog te zien.

Ik ga jullie natuurlijk weer op de hoogte houden van mijn route naar de halve marathon. Elke maandag lees je een update!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *