Fastturtle to Amsterdam 3

Ook op vakantie gaan de trainingen voor Amsterdam gewoon door. Ik merkte zelfs dat het veel makkelijker ging hier en had veel motivatie. Telkens zin om te gaan en het was veel minder zwaar dan ik dacht. Lees je mee?

Dinsdag 11/7 (Rome)
In Rome hadden we een park gevonden om te lopen. Deze was best klein en eigenlijk niet echt geschikt maar gewoon op straat kon ook niet. We hadden dus niet echt een andere keus. Een rondje was ongeveer 4 minuten dus het werd snel saai en mentaal zwaar. Ik vond Rome qua hardlopen sowieso het zwaarst. Het was hier het warmste en hele droge lucht.

Maar nu over dit rondje! Het was 35 minuten in hartslag zone 2. Met deze hitte lukt me dat niet dus het werd zone 3. Het ging opzich qua hardlopen wel prima maar mentaal was het zwaar. Het was ongelofelijk warm en 8 of 9 dezelfde rondjes is ook niet heel leuk. Daarnaast kreeg ik ook buikpijn tijdens dit rondje dus na 30 minuten was ik gestopt. Nou ja maakt niet uit. De kilometers zaten in ieder geval weer in de benen en ik was klaar voor de rest van de dag. Want uiteraard ging ik ’s ochtends vroeg al.

Donderdag 13/7 (Rome)
Dit was het tweede en het laatste rondje in Rome. We gingen deze middag door naar Valencia dus we stonden al vroeg weer buiten voor een rondje. Vandaag deden we een interval: 10 minuten inlopen op een dribbel tempo en daarna 5 keer 2 minuten versnellen met 1 minuut pauze tussendoor. Het ging best lekker, 2 minuten is natuurlijk helemaal niet veel en zo voorbij. Toen we klaar waren merkte ik wel dat ik het heel warm had en dat het even tijd was om wat water te drinken en af te koelen. Gelukkig hadden we water mee en stond er een kraantje om even mee af te koelen. Top!

Zaterdag 15/7 (Valencia)
We waren de 13e doorgevlogen naar Valencia dus daar was ook direct ons derde rondje van de vakantie: 2 keer 30 minuten met 5 minuten wandelen tussendoor. Ik zag hier een beetje tegenop want dit was weer een lange afstand sinds heel erg lang. Gelukkig hadden we hier een betere plek om hard te lopen. Een prachtige groenstrook recht door de stad van een paar kilometer. Beter dan dat wordt het niet!

De eerste 30 minuten ging het best goed. Ik merk wel dat ik het lastig vind om zo langzaam te lopen. Ik moet nu in hartslagzones trainen en dat is een stuk langzamer dan ik gewend ben. Vooral in de hitte want dan gaat mijn hartslag nog sneller omhoog. Na de 30 minuten dus even 5 minuten wandelen en daarna klaar voor het tweede stuk. Ook dit ging erg goed. Omdat ik dus op hartslag train ga ik niet helemaal kapot en houd ik het allemaal best goed vol! Dat is wel een groot voordeel.

Dit was week 1. Tussendoor hebben we wel wat oefeningen gedaan in ons appartement (dips en planken) maar dit was niet echt een workout te noemen. Ik merk wel dat ik de sportschool mis haha.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *