Fastturtle to Amsterdam 1

Jaja een nieuwe naam voor deze blogs. Ik ben namelijk begonnen met mijn halve marathon Amsterdam schema. Ik volg dit schema via Garmin en ik ga hiermee gericht op mijn hartslag trainen. Hoe de eerste week is bevallen lees je hier.

Maandag
Omdat ik vorige week niet zoveel gelopen had stond ik op maandag te popelen om een rondje te gaan. Mijn week zou pas op woensdag beginnen dus deze training was extra. Ik ging voor 20 min op een rustig tempo. Uiteindelijk liep ik elke kilometer iets harder dan die ervoor en het ging best lekker. Niet helemaal kapot na afloop, ook weleens fijn!

Dinsdag
Ja op dinsdag stond ik weer in de sportschool. Ik vind het echt heel lekker de laatste tijd in de sportschool. Ik merk ook wel dat ik steeds meer herhalingen kan met hetzelfde gewicht! Yannick heeft me aangeraden om pas het gewicht omhoog te doen op het moment dat ik 20 herhalingen kan. Dit ben ik dus nu aan het proberen. Buikspieren deden we niet heel veel want woensdag zouden we naar de baantraining gaan. Daar trainen we deze meestal al heel erg.

Woensdag
Het was wel goed dat we dinsdag niet teveel buikspieren hadden gedaan. We moesten tijdens de baantraining namelijk in tweetallen oefeningen doen. Eerst met een bal van 4 kilo. En daarna moest 1 uit het tweetal 1 minuut planken en de ander moest een andere oefening doen. We deden in totaal 5 oefeningen en dus ook 5 x 1 minuut planken. Lekker hoor! En daarna moest de training nog beginnen haha. 6 x 200 – 600 meter hardlopen met 200 meter rust tussendoor. 200 meter ging op 1500 meter tempo en de 600 ging op 5000 meter tempo. Lekker even gas geven dus. Ik was aan het einde wel echt kapot haha.

Vrijdag
Vrijdag was het tijd voor de eerste training op hartslag. Ik ga mijn duurloopjes in zone 2/zone 3 lopen. Vandaag ging ik samen met Yannick voor 30 minuten in zone 2/zone 3. Het ging echt hartstikke lekker en ik merkte wel dat hartslag redelijk laag bleef. Hierdoor was de training redelijk makkelijk en was ik aan het einde helemaal niet moe! Dat is natuurlijk ook het idee van deze trainingen dus dat is gelukt.

Zaterdag
Vandaag ging ik voor de tweede keer naar de sportschool deze week. Ik had via FIT.nl een soort trainingsschema gekregen en daar deden we wat oefeningen uit. Eindelijk weer eens even wat andere oefeningen dan normaal, ook wel weer eens leuk. Het ging hartstikke goed en ik kwam helemaal voldaan thuis.

Zondag
Op zondag was het tijd voor de laatste training van de week. Training 4! Erg lang geleden dat ik 4 keer hardliep in een week. Op het programma stond 30 minuten in zone 2. Zone 2 vind ik erg lastig maar ik probeer het wel. Tijdens deze training liep ik ook wel veel in zone 3 maar ik probeer erop te letten. Hopelijk wordt het dan makkelijker want nu is het wel lastig om er steeds op te letten. Verder vloog de training erg snel voorbij.

Aantal keer sportschool: 2 keer (dinsdag en zaterdag)
Aantal keer hardlopen: 4 keer (maandag, woensdag, vrijdag en zondag)
Aantal keer fietsen naar werk: 2 keer (maandag, dinsdag heen en woensdag terug)
Aantal keer yoga gedaan: 0 keer

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *