Fastturtle Road to Utrecht #2

Het is weer tijd voor een nieuw overzicht van mijn weg tot aan Utrecht (halve marathon). Op de planning stond weer 3 keer hardlopen en daarnaast natuurlijk ook 3 keer sportschool. Onze duurloop liepen we door het heuvelachtige Limburg. Hoe dat allemaal ging lees je hier. 

Maandag
Normaal sporten we altijd op dinsdag, donderdag en zaterdag maar dat kwam deze week even niet zo goed uit. We gingen namelijk vrijdag naar Limburg dus in het weekend konden we niet naar de sportschool gaan. De trainingen schoven dus op en maandag was het tijd voor training 1. We hebben een nieuw schema gekregen en dit is altijd even wennen. In het vorige schema deden we heel veel herhalingen en in het nieuwe schema heel erg weinig. Dit betekent: veel gewicht! Heel leuk om eens met veel gewicht te trainen. Ook de nieuwe oefeningen bevallen goed. Ik voelde direct dat ik spierpijn zou krijgen dinsdag.

Woensdag
Vandaag hadden we training 2 van de week gepland. De trainingen zijn nu zo opgezet dat het fullbody trainingen zijn. Vooral de benen worden goed aangepakt. Ook tijdens de oefeningen voelde ik nog wat spierpijn van de vorige keer dus dat was niet zo leuk. Ook hebben we een nieuw soort apparaat op de sportschool: de cross fiets. Het is een crosstrainer en fiets in een. Nou ik kan je vertellen dat ie dubbel zo zwaar is pfff.

’s Avonds hebben we ook nog een rondje gelopen. Het werd een interval van 14 x 400 meter met 100 meter rust tussendoor en 1 kilometer inlopen. Deze was best wel zwaar maar het was wel een lekker rondje. Vooral omdat in op mijn nieuwe schoenen liep (New Balance Vazee 2090) en deze lopen echt geweldig.

Vrijdag
Op vrijdagavond was het tijd voor een 5 km tempoloopje. Ik had hier best wel zin in want ik vind tempoloopjes denk ik de leukste trainingen van de hele week. Alleen 5km hadden we nog nooit gedaan dus ik was wel benieuwd hoe dit zou gaan. Ik koos weer voor mijn New Balance schoenen en daar gingen we. We gingen aan het begin iets te langzaam dus we hebben een negatieve split gelopen deze training. Het was af en toe wel echt zwaar maar Yannick liep voor me en ik volgde hem gewoon. Uiteindelijk deden we 26:45 minuten over 5 kilometer. Ik wilde graag binnen de 27 minuten dus dit hadden we dik gehaald.

Zaterdag
Zaterdag gingen we naar de sportschool voor de laatste training van de week. Deze training was precies hetzelfde als de training van maandag dus ik wist al wat me te wachten stond. Het was weer een lekkere training en ik voelde me heel goed toen de training afgelopen was. Weer lekker met trillende armen naar huis.

Zondag
Zondag was het tijd voor de laatste hardlooptraining van de week: 11,5k duurloop. En omdat we toch in Limburg waren deden we dat door het heuvelachtige landschap van deze mooie provincie. Dit maakte de duurloop wel zwaarder maar eigenlijk ging het heel erg goed. Ik kreeg het op 9,5k wel een beetje zwaar maar toen was het al bijna afgelopen. Ook merk ik steeds wel dat de egl me een beetje extra energie geeft wat heel erg fijn is. Goede afsluiting van deze sportweek!

Hoe was jouw sportweek?

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *