Fastturtle Road to Utrecht #17

De laatste blogpost over de halve marathon van Utrecht. Zoals je nu wel weet heb ik de halve marathon niet gelopen. Ook heb ik deze week heel weinig getraind omdat ik veel last had van mijn knie. Maar de trainingen die ik gedaan heb waren wel goed.

Ik heb deze week alleen zondag hardgelopen. Vanaf volgende week ga ik weer proberen om 2 a 3 keer hard te lopen per week. En als hardlopen niet lukt dan ga ik kijken of ik minder last heb op de crosstrainer. Dan ga ik 2 keer korte rondjes hardlopen en 1 keer op de crosstrainer. Zo behoud ik dan toch mijn conditie.

Dinsdag
Omdat ik na zaterdag heel erg veel last had van mijn knie besloot ik op maandag om toch maar een afspraak te maken bij de fysio. Ik mocht meteen dinsdagavond langskomen. Hier moest ik meteen flink aan de bak met squats op een halve bal en lunges ook met de halve bal. Ze blessure kan namelijk komen omdat ik redelijk instabiel ben. Deze oefeningen zijn dan ook om de stabiliteit te vergroten en daarnaast ook om mijn beenspieren sterker te maken. Ik had woensdag aardig wat spierpijn dus het was best intensief haha.

Vrijdag
Ik had donderdag nog wel wat oefeningen thuis gedaan maar vrijdag stond er weer een echte workout op het programma. Ik begon met de oefeningen die ik van de fysio had gekregen en daarna heb ik nog mijn eigen schema afgewerkt. Ik had weer een nieuw trainingsschema dus het was weer even zoeken. Gelukkig was het lekker rustig op vrijdagavond dus had ik hier alle tijd en ruimte voor. Zitten weer wat leuke en zware oefeningen tussen!

Natuurlijk liep ik op zondag de 5K. Maar je hebt afgelopen maandag al kunnen lezen hoe deze ging.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *