Fastturtle Road to Utrecht #16

Deze week was week 1 van de taper. Intensiteit en omvang van de trainingen naar beneden om weer even op te laden voor de halve marathon van Utrecht. Ook had ik deze week dus last van een lopersknie dus deze taper kwam wel op een goed moment.

Maandag
Never skip a monday workout. Op maandag was het dan ook meteen tijd om de week goed te beginnen. Er stond een routine in de sportschool op het programma. Ik train nu vooral mijn armen en chest want benen train ik al genoeg tijdens het hardlopen en de lange duurlopen. Deze spieren trainde ik vandaag dan ook goed. Daarnaast werd mijn core nog even aangepakt met russian twists en planken. Ik ging weer met een voldaan gevoel naar huis.

Dinsdag 
Op dinsdag stond er een rondje van 5 kilometer op een rustig tempo op het programma. Ik wist al niet of het goed zou gaan met mijn knie maar proberen kon natuurlijk geen kwaad. Ik had er al de hele dag geen last van dus ik waagde het er maar op. Eerst heb ik de peesplaat aangepakt met de foamroller en daarna ging ik voor het rondje. Meteen vanaf stap 1 voelde het al niet goed in mijn knie. Na 100 meter dan ook maar opgegeven. Ik baalde hier wel echt onwijs van en gaf me niet echt vertrouwen voor de halve marathon.

Zaterdag
Vandaag ging ik lekker in het zonnetje voor een 13k taper run. Ik moet zeggen dat ik er niet veel vertrouwen in had met mijn knie. Ik besloot dan ook om het wel te proberen maar als ik pijn zou krijgen ging ik meteen stoppen. Ik wil namelijk de halve marathon wel gewoon rennen en dan nu die blessure niet erger maken. Ik had in de middag compressiesokken gekocht en deze met mijn run (heel dom) aangedaan. Ik had dus eigenlijk meteen heel erg last van mijn kuiten. Leek wel super veel spierpijn en dit kwam natuurlijk door die sokken.. Wie probeert er dan  ook wat nieuws in de taperweek. Beginnersfout. Na 7k en een beetje begon ik mijn knie ook een klein beetje te voelen en ben ik meteen gestopt. Toch ben ik hier wel tevreden mee en heb ik wel weer een beetje meer vertrouwen in de halve.

Zondag
De week goed begonnen en de week ook maar goed afgesloten. Ik ging op mijn nieuwe schoenen naar de sportschool. Over die nieuwe schoenen later meer! Eigenlijk is de tweede training van de week legday. Maar nu met de blessure en de halve marathon bijna ga ik mijn benen niet meer heel zwaar trainen. Het was dus een iets kortere training dan normaal weer aangevuld met russian twists en planken. Het was echt heel erg rustig in de sportschool, groot voordeel van op zondag sporten!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *