Fastturtle Road to Utrecht #11

 Deze week heb ik door de weeks wat rustiger aan gedaan dan normaal. Dat wil zeggen dat ik helemaal niet naar de sportschool geweest ben. Maar in plaats daarvan heb ik wel andere dingen gedaan in mijn trainingen voor Utrecht. Benieuwd waar ik het over heb? Dat lees je in dit artikel!

Maandag
In plaats van sportschool koos ik maandag voor een thuistraining. Ik wilde een yoga lesje doen met de NTC app maar ik had de oefeningen iets lichter ingeschat dan ze waren haha. Het werd dus best een intensieve training en daarom was dit vervangend voor de sportschool vandaag. Na een half uurtje thuistraining voelde ik me wel minder goed dan na een training in de sportschool. Maar goed een keer wat rustiger aan kan geen kwaad. Mijn blessure is nu wel bijna weg dus dat is wel heel erg fijn!

Dinsdag
Op dinsdag was het weer interval tijd. Er stond eigenlijk een hele heftige interval op het programma maar omdat ik woensdag ook weer moest lopen heb ik de interval iets simpeler gemaakt. Ik ging voor 1 kilometer inlopen daarna 5 x 200 meter versnellen en telkens 50 meter rust. Na deze 5x had ik 100 meter rust en daarna ging ik nog een keer voor 5 versnellingen van 200 meter met 50 meter rust tussendoor. Heerlijk om even zoveel gas te geven op zo’n klein stukje.

Woensdag
Zoals ik al zei was het woensdag dus weer tijd om even naar buiten te gaan voor een rondje. Deze keer wilde ik een 5k heuvelloop doen. In februari loop ik de 10k bij Schoorl en dit gaat gepaard met veel hoogtemeters. Een beetje trainen op heuvels of bruggen is dus geen overbodige luxe. Ik rende naar de Douwe Egberts brug ging erover en daarna weer terug. Na 5k stond ik weer voor mijn voordeur en had ik echt een hele goede runners high te pakken. Misschien wel zichtbaar op bovenstaande foto! Voor dit gevoel loop ik echt hard.

Zaterdag
Dit weekend bracht ik weer samen met Yannick een bezoekje aan zijn ouders in Limburg. In het weekend konden we dus ook niet naar de sportschool. We kozen op zaterdag dus weer voor een NTC training. Ook hier merkte ik weer dat ik toch echt liever naar de sportschool ga maar dat kan dus niet altijd. Ook waren die 60 squats niet zo’n goed idee want op zondag stond de lange duurloop op het programma.

Zondag
Ja ja het was weer tijd voor de duurloop. Ik heb nu een nieuw strijdplan om die buikpijn tijdens het lopen te verminderen en daarom begon ik mijn dag met witbrood in plaats van vezels. Na 2,7k kreeg ik toch wel weer onwijs veel buikpijn maar gelukkig liepen we langs een golfbaan en kon ik daar naar de wc. Hierna besloten we om dan nog 15k aan een stuk te lopen. Dit ging best wel goed ik kreeg alleen wel zware benen onderweg. Ook kwam ik de man met de hamer onwijs hard tegen op 13,5k. Maar gelukkig sleepte Yannick me er doorheen en stopten m’n benen pas weer met rennen na 15k. Super trots!

Hoe was jouw week?

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *