Fastturtle Road to Utrecht #1

Zoals ik eerder al vertelde sport ik nu redelijk veel. En ik vind het eigenlijk leuk om jullie hiervan op de hoogte te houden en om jullie hierdoor ook te motiveren. Dat is de rede dat ik jullie wil meenemen in mijn sportweek van vorige week.

Dinsdag
De bedoeling was om vandaag eerst naar de sportschool te gaan en daarna hard te lopen. Dit combineren we vaker omdat we dan minder dagen per week hoeven te sporten. Ook kun je dan optimaal gebruikmaken van de aanwezige rustdagen. In de sportschool hebben we onze armen-borst-rug getraind. Onze sportschool is verbouwd en dit was wel even wennen. Apparaten staan op een andere plek en spullen liggen ook ineens ergens anders. Wij doen meestal supersets en trisets (2 of 3 oefeningen direct achter elkaar uitvoeren) maar die zijn wel lastiger om te doen nu alles verspreidt ligt. Omdat ik nog moe was van mijn 15 urige werkdag van maandag hebben we het hardlopen uitgesteld naar woensdag.

Woensdag
Vandaag was het dan toch tijd voor de interval die we gisteren niet gedaan hadden. We gingen ’s avonds omdat ik overdag 4 uurtjes moest werken. De interval was: 1 kilometer inlopen 6 x 800 meter versnellen en na elke 800 meter 200 meter wandelen. Uiteindelijk kwam ik dan op een afstand van 6,8 kilometer. Mijn doel was om elke 800 meter rond de 4:00 minuten te lopen of sneller. Ik heb dit uiteindelijk bij elke 800 meter gehaald dus hier was ik heel blij mee. Was een geslaagde interval.

Donderdag
Vandaag was het weer tijd om naar de sportschool te gaan. Omdat ik nog geen vaste baan heb kan dit lekker overdag en dan is het wat minder druk, super fijn. We doen tijdens de tweede training van de week altijd een combinatie van armen-borst-benen-billen. Maar dit is de laatste week van dit schema dus ik ben benieuwd wat we vanaf volgende week hebben. De training ging lekker, het was alleen weer even zoeken want de verbouwing in de sportschool is nog steeds bezig.

’s Avonds gingen we ook nog voor een rondje hardlopen de deur uit. Het idee was om een 5k herstelloopje te doen. Woensdag hadden we ook al gelopen en het bezoekje van de sportschool die middag maakt het allemaal niet makkelijker. Het herstelloopje kwam dus als geroepen en het ging lekker. Ik had er tot en met kilometer 3 wel een beetje moeite mee. Ik had weinig zin en weinig lucht omdat ik zo verkouden ben. Maar de laatste 2 kilometers gingen heel erg lekker en daardoor sloot ik de run toch met een fijn gevoel af.

Zaterdag
Dit is trouwens ook de eerste week van onze halve marathon trainingen. Op 19 maart 2016 loop ik samen met Yannick de halve marathon van Utrecht! Meer hierover lees je aan het einde van het jaar in de blogpost over mijn doelen voor volgend jaar.

Vandaag zijn we eerst naar de sportschool gegaan. Het was weer tijd voor legday. Gelukkig is het op zaterdag nooit druk in de sportschool en konden we alle oefeningen snel afwerken. Legpress, legcurl, squat en lunges: ze komen allemaal voorbij op de zaterdag. Deze sluiten we af met een knee position roll out. Als je niet weet wat dit is: Google! En hierna ga ik altijd met brandende buikspieren naar de kleedkamer.

Gecombineerd met legday is het op zaterdag ook altijd tijd voor onze duurloop. 10,5K stond er op de planning deze week. Dit is de langste duurloop die we ooit gelopen hebben. Ik zat er eigenlijk vanaf het begin lekker in en het was ook prachtig weer om te lopen. Wel heel koud maar het zonnetje scheen dus ik klaag niet. Ik had mijn nieuwe Lunarglides aangetrokken en deze lopen echt heerlijk. Uiteindelijk zelfs mijn PR op de 10K verbroken. Dit is nu 56:59 (trots!!).

Sinds we lange duurlopen doen lopen we ook met een gel. Alvast om dit te trainen voor de halve marathon. Het is wel belangrijk om te weten wat wel en wat niet werkt en hoe je lichaam hierop reageert. De gel waar wij nu mee lopen komt binnenkort een blogpost van online want deze bevalt heel goed en is iets nieuws nu op de markt.

Dit was mijn sportweek, hebben jullie nog gesport deze week?

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *