Fastturtle Fysio update #4

Dit was best een goede week. Ik ben namelijk voor het laatst bij de fysio geweest. Alles was goed en ik had bijna geen last meer dus deze bezoekjes zijn niet meer nodig. Ik mag weer gaan opbouwen tot de 5K!

Maandag
Vandaag moest ik eerst naar de fysio. Eigenlijk ging alles goed, ik had alleen last gehad van een spier in mijn knieholte. Deze heeft ze helemaal losgemaakt. Daarnaast hebben we besloten dat het eigenlijk wel goed is geweest met de bezoekjes. De kniepijn is al een tijdje weg dus het is niet meer nodig. Ik moet haar over 2 weken nog eens mailen hoe het gaat en dan is deze blessure weer afgesloten. Ik mag gaan opbouwen tot de 5K!
Na het bezoekje ben ik meteen gaan hardlopen. Er stond 4 x 3 minuten op de planning met 1,5 minuut wandelen tussendoor. Het ging echt super lekker en  ik had erna helemaal een runners high. Ik wist niet dat het kon op zo’n korte afstand maar het kan dus echt.

Dinsdag
Het was weer eens tijd voor een training in de sportschool. Ik doe nog steeds de oefeningen van de fysio en hierbij kan ik ook steeds iets meer gewicht pakken, heel fijn. Nu train ik nog voornamelijk alleen mijn benen om ook te zorgen dat ik nooit meer die blessure krijg. Toch merk ik dat wel aan de rest van mijn kracht. Ik moet dus ook weer mijn armen, borst en rug gaan trainen. Buikspieren train ik nog wel altijd samen met mijn benen.

Vrijdag
Omdat ik me dus besefte dat ik eigenlijk alleen benen en buikspieren heb getraind de afgelopen tijd heb ik daar op vrijdag maar eens verandering in gebracht. Ik deed eerst de standaard oefeningen die ik moet doen en daarna een rondje oefeningen voor armen en borst. Dat heb ik geweten haha. Ik had de avond zelf al buikpijn. Ook daagde Yannick me uit om 1,5 minuut te planken. Damn, al mijn spieren brandden.

Zaterdag
Vandaag ging ik weer eens voor de dubbel. Ik stond al vrij vroeg in de sportschool. Dan is het echt heerlijk rustig op zaterdag, moet ik vaker doen. Ik trainde weer mijn benen maar dan met andere oefeningen. Ook armen, borst en rug werd getraind. Daarnaast pakte ik mijn buikspieren nog eens goed aan. Was wel even lekker zo net voor het paasweekend.

Daarna ging  ik direct naar buiten voor een rondje. Er stond weer 4 x 3 minuten op het programma. Ik rende eigenlijk net iets te hard maar het ging gewoon heel erg lekker. Soms moet je er dan maar in meegaan.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *