Fastturtle Fysio update #1

Road to Utrecht is nu natuurlijk voorbij dus ik heb mijn blogs een andere naam gegeven. Hierin ga ik jullie op de hoogte houden van mijn fysio traject en ook welke dagen ik gesport heb deze week.

Maandag
Vandaag ben ik naar de dokter gegaan. De pijn in mijn knie was echt heel erg en ik kon mijn been ook niet buigen. Hierdoor kon ik ook bijna niet lopen dus heb ik in de ochtend de dokter gebeld. Hij bevestigde wat de fysio ook al zei: de buitenste meniscus heeft een tikje gehad. Dit is tijdens de wedstrijd erger geworden en nu zit er ook een ontsteking in mijn knie. Ik kreeg diclofenac om de ontsteking te remmen en om de pijn te stillen. Dit werkte echt meteen maar ik werd er wel een beetje vaag van. Sterke pillen..

Woensdag
Sinds dinsdag kon ik gelukkig al weer normaal lopen. Die diclofenac is echt een soort wonderpil. Na mijn werk stond er een bezoekje aan de fysio op het programma. Toen ik het verhaal van de 5K van afgelopen zondag vertelde schrok ze wel een beetje. Eigenlijk hadden we allebei verwacht dat het wel goed zou komen en dat dit wel zou kunnen maar helaas. De blessure is toch iets erger dan verwacht. Ik heb aangepaste oefeningen gekregen (balansoefeningen en kracht oefeningen). Die moet ik deze week nog twee keer doen. Als dat allemaal goed gaat mag ik de knie zelf ook steeds meer gaan belasten.

Vrijdag
Vrijdag mocht ik mezelf even uitleven in de sportschool. Ik moet een aantal balansoefeningen en kracht oefeningen doen. Deze heb ik dus netjes afgewerkt en daarna heb ik mijn core nog getraind. Aan het begin een warming up gedaan door 15 minuten op de crosstrainer te gaan. Best een lekkere training en ik kwam voldaan weer thuis.

Zondag
Het was zaterdag eigenlijk iets te laat geworden maar dat is geen excuus. Vandaag gewoon weer lekker naar de sportschool gegaan. Eerst 5 min op de fiets gezeten om warm te worden. Daarna mijn oefeningen gedaan die ik van de fysio heb gekregen. Aan het einde deed ik nog wat core oefeningen (mijn core is nog nooit zo goed getraind haha, da’s wel een voordeel). Ik sloot de training af met 15 minuten pittig tempo op de crosstrainer. Heerlijk weer even cardio gedaan.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *