Eetschema

Zoals je misschien wel gelezen hebt op Fastturtle ben ik nu sinds 2 weken bezig met een eetschema. Dit schema heeft Carmen Ketelaar voor mij gemaakt. In deze blog bespreek ik hoe het nu gaat daarmee.

Toen ik het schema kreeg viel me meteen op dat het best een ‘simpel’ schema is. Er staan geen rare en dure dingen in dus dat vond ik al meteen heel erg fijn. Ook heb ik voor 6 dagen een schema uitgewerkt en dag 7 mag je zelf invullen. Hier kan je dus een cheatday van maken zoals met Pasen bijvoorbeeld maar je kan natuurlijk ook voor kiezen om deze dag ook gewoon gezond te eten.

Het fijnste is wel dat ik nu gewoon per dag precies weet wat ik mag en ga eten. Dit is ook makkelijk met boodschappen. Ik kan dus elke zondag voor de hele week boodschappen halen omdat ik toch precies weet wat ik ga eten en hoeveel.

Ik heb nu 6 eetmomenten per dag. Het komt dus niet vaak voor dat ik trek heb. Dat is heel erg fijn want dat had ik eerst wel altijd. En op deze manier heb ik ook veel meer inzicht in welke voedingswaarde er in welk product zitten. Ik voer ook alles nog in, in myfitnesspall. Dit is een app waarmee je, je voeding kunt tracken en je voortgang kunt bijhouden. Als je dan eens iets anders eet dan kun je dit invoeren en dan kun je daar de rest van de dag ook rekening mee houden.

Het bevalt me echt erg goed en ook het niet snoepen/snacken lukt nog best goed. Ik kreeg wel een chocoladepakketje van werk op de dag dat ik begon met dit schema. Het was wel erg lastig om daar vanaf te blijven. Maar op het moment dat ik iets niet in huis heb dan mis ik het snoepen ook niet echt.

Carmen Ketelaar is dus zeker een aanrader! Ze luistert goed naar wat je wilt en ze houdt ook rekening met je sportschema en of je bijvoorbeeld elke avond met de pot mee moet eten. Ook merk ik na 2 weken al zeker wel verschil aan mijn lichaam. Misschien dat ik hier ook ooit een update over ga plaatsen, dat weet ik nog niet zeker.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *