Dingen die ik leuk vind en niet leuk vind aan halve marathon training

De trainingen voor de halve marathon zijn bijna klaar. Het is dus hoog tijd om deze eens te evalueren. Ook vind ik het wel even leuk om te kijken wat ik wel en nieuw leuk vond aan deze trainingen. Ook belangrijk om te weten voor mijn trainingen voor de hele.

Het was natuurlijk een heel erg verschil met de korte trainingen. Ineens stonden er afstanden van flink boven de 10k op het programma en dit was aan het begin wel even wennen.

Wat ik leuk vond aan de halve marathon trainingen:

  • De duurlopen! Hier kon ik echt onwijs van genieten en daarna heel erg trots zijn op mezelf en op Yannick. Dat we dit gewoon ‘even’ deden.
  • Ook juist de korte loopjes waardeerde ik hierdoor meer. Hiervoor hoefde je niet zoveel tijd vrij te maken en het was een stuk makkelijker als je het vergeleek met de lange loopjes.
  • Het gevoel na de loop. De runners high en de adrenaline was een heel erg goed gevoel.
  • Dat je na de loop lekker kan eten. Tijdens een duurloop verbrand je super veel en daarna kan je het er lekker weer aan eten. Geen enkel probleem.

Wat ik niet leuk vond aan de halve marathon trainingen: 

  • Mijn darmen. Als je mijn blog al wat langer volgt dan weet je dat ik tijdens de lange duurlopen vaak last had van mijn darmen. Dit was echt heel vervelend en werd een soort vicieuze cirkel. Ik was zenuwachtig voor mijn loopjes door mijn darmen, daarvan kreeg ik buikpijn en daardoor ging die zenuwachtigheid ook niet weg.
  • Dat het wel redelijk veel tijd kost. Je moet het goed plannen met eten en drinken en de andere dingen die ik die dag wil gaan doen. Soms is dat nog best onhandig.

Er zijn dus een stuk meer positieve dingen dan negatieve dingen. Je kunt dus wel zeggen dat het me goed bevallen is. Nu nog ‘even’ de halve marathon lopen.

Liefs Jessica

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *