Der Weg nach Köln #7

Der Weg nach Köln #7

Afgelopen week was ik op vakantie naar Zeeland. Maar ook daar gaan de trainingen natuurlijk gewoon door. Ik liep 2 keer gewoon thuis en 2 keer in Zeeland. Ook stond ik weer een keer in de sportschool. Lees je mee?

Maandag 16 juli
Op maandag begon ik de week weer goed met een herstelloopje. Ik stond al vroeg buiten omdat ik voordat ik op vakantie ging nog even wilde hardlopen. Ik mag elke maandag 45-50 minuten hardlopen, ligt eraan hoe goed het gaat. Vandaag werden het 45 minuten. Het ging op zich wel aardig maar op een gegeven moment werd mijn hartslag heel hoog en toen besloot ik dus om na 45 minuten te stoppen. Ook ging ik daarna nog even naar de sportschool. Op vakantie kon dit natuurlijk niet dus dat wilde ik van te voren nog even doen. Ook dit ging prima. Ik deed wat meer oefeningen dan normaal en dat was best wel lekker. Weer eens een complete full body workout!

Woensdag 18 juli
Op woensdag sta ik normaal natuurlijk voor een intervaltraining op de baan. Maar omdat ik nu in Zeeland was ging dit niet door. Daarom ging ik woensdagochtend zelf naar buiten voor een interval. Op het programma stond: 2km inlopen: 3km-2km-1km-2km-3km in halve marathontempo met 400 meter rust tussendoor en dan 2 km uitlopen. Ik had het best zwaar want het was redelijk warm. En bij de 2e keer 2km kreeg ik ineens heel erg buikpijn. De training werd daardoor: 2km inlopen 3km-2km-1km-1km. Jammer dat ik het niet af kon maken maar is niet anders.

Donderdag 19 juli
Omdat ik woensdag korter had getraind besloot ik om op donderdag mijn derde training te doen. Ik voelde me fit en fris en daarom dacht ik dat dit wel kon. En dat klopte ook want de training ging vet lekker. Ik moest: 2km inlopen en dan 3′-5′-7′-9′-9′-7′-5′-3′ minuten waarin ik 60 sec snel met 60 sec rustig afwisselde totdat het blokje voorbij was. Tussendoor had ik 2 minuten rust. En erna liep ik weer 2km uit. Een lekker lange training maar het ging prima! Wel fijn na woensdag.

Zondag 22 juli
En als laatst stond ik op zondag weer buiten voor een rondje. Ik ging voor het eerste meedoen met de bostraining van Hellas. Deze wordt om de week gegegeven en ik vond het weleens leuk om aan te sluiten. We begonnen met een paar kilometer inlopen. Daarna deden we een aantal krachtoefeningen en wat sprintjes. Daarna moesten we op verschillende manieren een heuveltje oprennen. En als laatste hadden we nog een klein parcours die we 2 keer afgelegden, de eerste keer op pittig tempo en de tweede keer voluit. Daarna liepen we nog een stukje uit en toen zat het er weer op. Super leuke training!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *