Der Weg nach Köln #6

Der Weg nach Köln #6

Week 6 was op zich een prima week in de voorbereidingen voor Keulen. Alle trainingen gingen gewoon wel prima, niet goed en niet slecht. Dus eigenlijk heb ik niks te klagen. Wel heb ik gemerkt dat het lastig is om ook nog tijd te maken voor wielrennen. Hier ga je dus wel minder over lezen. Lees je mee met mijn week?

Maandag 9 juli
Op maandag stond er een herstelloopje op de planning. Dat had ik wel nodig na die zware 13 kilometers van de dag ervoor. Dit was meteen de allerfijnste training van deze week. Ik mag kiezen of ik 45 minuten of 50 minuten herstelloop doe. Ik koos voor de 50 minuten want ik vloog er zo doorheen. Best wel lekker en een goed begin van de week!
Dinsdag 10 juli
Op dinsdag stond ik weer in de sportschool. Dat was weer een weekje geleden dus dat was wel weer heel erg lekker. Ik vind de sportschool eigenlijk best wel leuk alleen het kost me soms wel wat meer moeite om er naar toe te gaan. Ik weet ook niet hoe dat komt.
Woensdag 11 juli
Op woensdag stond ik weer op de baan. Na het inlopen en de loopscholing begonnen we aan de kern. Vandaag stonden er yasso’s op het programma. Mensen die voor een marathon getraind hebben kennen deze waarschijnlijk wel. Ik zal er binnenkort nog een aparte blog over schrijven! Ik mocht tussen de 6 en 10 yasso’s doen. Omdat het de eerste keer was koos ik ervoor om er 6 te doen. Daarna nog 2 kilometer uitgelopen en toen zat het er weer op.
Vrijdag 13 juli
Op vrijdag had ik eigenlijk in de middag/avond geen tijd. Ik besloot dus om voor mijn werk te gaan hardlopen. Ik ging naar buiten voor 65 minuten op een easy pace. Ik moest wel echt even wakker worden tijdens de eerste kilometers. Verder ging het wel prima. Was wel echt een lekker begin van de dag!
Zondag 15 juli
En op zondag stond er een duurloopje op het programma. Deze keer eens anders dan normaal: in de vorm van een climax. Het idee is dat je dan eerst 30 minuten op een easy pace loopt en daarna ga je elke 10 minuten wat sneller. En deze versnelling trek je dus door tot het einde. Mijn training duurde 100 minuten dus ik moest 7 keer versnellen. Ik begon met 30 minuten op pace van 6:30 en daarna ging ik elke 10 minuten 10 seconden sneller. Ik eindigde dus op 5:20. Het ging prima ondanks de hitte. Aan het einde kreeg ik het wel echt zwaar maar kon de training wel helemaal afronden. Blij mee!

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *