Der Weg nach Köln #3

Der Weg nach Köln #3

Week 3 is ook alweer ten einde! Deze week ging het echt super lekker. Alleen aan het einde van de week voelde ik me niet helemaal topfit. Misschien moet ik even wennen aan de intensiteit van de trainingen of heb ik gewoon een koutje gevat. Maar hoe de trainingen verder gingen lees je hier!

Maandag 18 juni
Op maandag stond er weer een herstelloopje op het programma. Ik ging naar buiten voor 5 kilometer en daarbij probeerde ik mijn hartslag onder de 155 slagen te houden. Dat is voor mij dus een hartslag waarop ik een loopje kan doen wat bijdraagt aan mijn herstel. Het ging best wel goed. Ik vind het nog steeds wel lastig om mijn hartslag laag te houden. Maar toch ging het best prima gelukkig! En natuurlijk stond ik ’s avonds ook weer in de sportschool. Ik vind het echt super fijn om de week zo sportief te beginnen. Je bent meteen lekker bezig en ik heb direct 2 van de 6 trainingen gehad. Win-win situatie dus. De training zelf ging ook best wel goed! En dat is natuurlijk ook fijn.

Woensdag 20 juni
Op woensdag was het weer tijd voor de baantraining! De Zoladz-test stond op het programma. Ik wil hier nog een aparte blogpost aan wijden. Je mag alvast weten dat ik het echt zwaar vond maar toch ook wel fijn.

Donderdag 21 juni
Op donderdag ging ik weer naar de sportschool. Ik had een extra vrije dag en daardoor kon ik eigenlijk al in de middag gaan. Maar ik had er helemaal geen zin in dus uiteindelijk ging ik alsnog pas na het avondeten haha. Ik was allang blij dat ik überhaupt was gegaan dus dat scheelde al. De training zelf ging echt heel lekker. Zelfs al had ik geen zin. Toen ik er eenmaal was had ik wel echt zin om even te knallen dus dat was fijn!

Vrijdag 22 juni
Op vrijdag voelde ik me dus helemaal niet fit. Ik zat al de hele dag met een hoofd vol snot en verder waren mijn klieren ook een beetje opgezet. Ik vroeg me dus ook af of het wel handig was om te gaan maar als je het niet probeert dan weet je het sowieso niet. Dus ik ging ervoor: 10 kilometer op het beoogde marathontempo. En natuurlijk moest ik wel een beetje inkomen maar ik kon de training prima afronden. Ook haalde ik gewoon het goede tempo. Helemaal niks te klagen!

Zaterdag 23 juni
Op zaterdag zou ik samen met Yannick een fietsritje doen. We hadden een mooie route gevonden en deze eindigde op de Amerongse berg. Daarna draaiden we om en fietsten we weer terug naar huis. Echt een super leuke route en ook leuk met die berg aan het einde. Stiekem was die berg wel echt best zwaar en moest ik wel ff doortrappen om boven te komen haha. En afdalen vind ik nog steeds wel spannend maar ook dat gaat steeds beter!

Zondag 24 juni
En op zondag was het weer tijd voor het vertrouwde duurloopje. Deze wordt elke week 2,5km langer dus deze week ging ik samen met Yannick naar buiten voor een duurloopje van 17,5km. Omdat ik met Yannick liep, liep ik eigenlijk wel iets te snel maar het ging verder wel gewoon prima. Even een tussenstopje voor een wc bezoek en nog even gestopt om een gelletje te eten. Prima duurloopje en goede afsluiting van een sportieve week.

Liefs Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *