#deathbykayla

Misschien heb je deze #deathbykayla al weleens gezien. Kayla heeft namelijk een trainingsschema ontwikkeld voor 12 weken. Deze schemaatjes zijn best wel zwaar en daar komt dus die # vandaan. 

Ik had het al wel een paar keer voorbij zien komen maar ik volgde natuurlijk Personal Body Plan dus ik had al een op maat gemaakt schema. Maar nu dat gestopt is wist ik even niet meer zo goed wat ik nou precies wilde trainen en hoe ik dat ging aanpakken. Ik had natuurlijk de oefeningen van de fysio maar deze zijn vooral om mijn beenspieren sterker te maken. Hierdoor bleef de rest een beetje achter.

Ik volg Kayla ook op Instagram dus daar zag ik haar weer voorbij komen. Ik besloot dus om het eens te proberen samen met Yannick. Dit was week 1 van de 12! En ik kan zeggen: het is echt zwaar. De oefeningen op zich zijn nog niet eens zo zwaar maar je moet 4 oefeningen achter elkaar doen en dit 7 minuten volhouden. Hierdoor heb je ook veel conditie nodig en ga je echt helemaal stuk. Na de eerste training had ik 4 dagen spierpijn..

We pakken het nu dus iets anders aan. Per training heb je 2 circuits en deze circuits bestaan per stuk uit 4 oefeningen. Eigenlijk hoort het zo: circuit 1 7 min – circuit 2 7 min en dat herhalen. Wij doen nu: circuit 1 en circuit 2 achter elkaar zonder pauze. Even wat drinken en dan dit opnieuw. Dit is voor nu wat toegankelijker omdat het eerst wel echt te hoog gegrepen was. Dit bevalt heel goed. Ik ben benieuwd hoe het over 12 weken is!

Liefs Jessica

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *